Gość
Mail (opcjonalnie i niepublicznie)
ile jest ? (test antyspamowy)

W życiu pomogły mi dziesiątki osób. Teraz ja chcę swoją pasją pomóc chociaż jednej. Wierzę, że się uda. Czytaj, jeśli chcesz zobaczyć, czy ta wiara wystarczy :)

2012
Islandia 2
2209 km
relacja live

Rok bez wyprawy, za to z paroma osobistymi rekordami. Najcenniejszym było przejechanie 330 km w jeden dzień, co udało mi się dzięki jechaniu za Krzyśkiem Górnym :)

2011
Projekt 300
330 km
relacja + film

Była ostatnim krajem Skandynawii, który mi pozostał do zdobycia po 2008 roku. W 2009 plany nie wypaliły. Wreszcie w 2010 dopiąłem swego, mimo że kilka miesięcy wcześniej wulkan Eyjafjallajokull napędził mi sporo strachu. Podróż jak z bajki :)

2010
Islandia
4010 km
informacja o filmie
wpisy o Islandii
trochę zdjęć

Plany zmieniałem co tydzień, a w końcu zostałem "skazany" na Polskę. "Cudze chwalicie, swego nie znacie" - stara prawda. Ruszyłem więc tam, gdzie nie byłem. Samotnie, z namiotem, odwiedzając Przyjaciół i odkrywając piękno Ojczyzny.

2009
1958 km
wstęp
samotne Tour de Pologne
zdjęcia

Wraz z Marcinem Nowakiem, żywiąc się owsem i "maryjkami" w 55 dni przejechaliśmy 9 państw i 16 wysp, okrążyliśmy Bałtyk, przeżyliśmy 23 dni za kołem podbiegunowym, dotarliśmy z Katowic do końca najdalszej drogi świata i szczęśliwie wróciliśmy.

2008
Nordkapp
6903 km
przygoda na Północy

W wakacje pracowałem na podróż'08, a urlop był krótki. Przejechałem więc tylko kawałek Pomorza. Dodatkowo, z końcem sierpnia udało mi się coś, co od dawna chciałem zrobić: Katowice-Łódź w 1 dzień.

2007
Pomorze i Łódź
280+221 km

Budapeszt marzył mi się od paru lat. Spontaniczna, wesoła, bardzo udana majówka z Grażyną, Krystianem i Danielem. 9 dni czystej przyjemności.

2007
Budapeszt/Bratysława
1053 km
przygoda węgiersko-słowacka

Razem z Piotrkiem Piszczkiem. To miała być wyprawa życia. I w zasadzie była (wtedy), choć prawie nic nie poszło tak jak miało. Trwała 24 ciężkie dni. Skończyła się źle, ale dziś wspominam tylko to, co dobre.

2006
Rzym/Watykan
2317 km
przygoda Rzymska

Chciałem odwiedzić Znajomych sprzed roku, i - wydłużając trasę - poznać nowych. W trakcie tych 16 dni osiągnąłem dystanse, z których do dziś jestem dumny :) - oscylujące wokół granicy 200 km dziennie.

2005
1574 km

Moja 1. samotna wielodniowa wyprawa. Trwała 8 dni. Ogromne osobiste przeżycie. Poznałem wielu wspaniałych ludzi i pokochałem podróże.

2004
855 km

Podróże rowerowe > piotr mitko .com

Schmittko the Cyclist

Zaczyna się na dole :)

Wpis wysłany sms'em
NieChcialem dzis duzo jechac,ale siasc przy darmowej kawie i popisac.A tu prawie caly dzien jazdy wsrod piasku.Ale wyblagalem! Popijam kawe w Freysnes[64,-17]

Zostawilem w tyle EFJ i Katle,ogromne pole lawy i zarazem teren zalewowy.Ciekawe co bym teraz robil w PL. Ciekawe co Wy robicie :) Hunkubakkar[63.77,-18.09]

gość
    Co robimy? Martwimy sie! Samochod mamy zepsuty! Goraco okropnie! Bernard nie wie czy bedzie mogl przyjechac do Polski...Nastroj mam do d.
    Milo pomyslec, ze gdzies tam jestes i sobie jedziesz. Good luck!

Artur
    Szukamy powietrza.......

Wpis wysłany sms'em
Podobno jade po oceanie:) dzieki Goomol! Upewnilem sie,ze podaje dobre wspolrzedne wg mapy.Widocznie moja mapa jest zla:P Teraz jestem w Vik (ciekawe czy trafie w ten punkt:) Nie znalazlem darmowej kawy,ale byl darmowy wrzatek i zrobilem 3 darmowe gorace kubki[63.42,-19]

Ewa
    Piotrku! U nas okrrropne upaly! a Tobie w sam raz? Co krok, to Polacy na tej wyspie! Sledzimy Cie z zapalem i myslimy o Tobie!

ATOM
    Piotr, dziś Twoja siostra Magda przyjechała na rekolekcja na Nowy Groń.
    Jak wrócisz to koniecznie musisz odwiedzić to miejsce! Supersprawa!

Wpis wysłany sms'em
Wulkan spi i prawie wszyscy ludzie tez,bo tu dopiero 5:30,ale ja jakos nie mam wiecej nerwow :P Zaraz zjem i cisne.Jestem tu chyba jedynym,ktory ma jakies obawy

Jazda super. Spotkalem wroclawian na motorach-dali mi kilka zupek,bo juz wracaja a im zostaly:) Jestem 12km od EFJ;) Zafundowalem sobie z tej okazji pole namiotowe,bo jakby sie cos dzialo to na pewno tego nie przeocze i bedzie jak uciec:) Patrze na wulkan z namiotu i zjadam zupke chinska[63.51,-19.48]

Wpis wysłany sms'em
Wrocilem na Ring Road,poprawila sie pogoda,lacznie z wiatrem-dobra jazda.W Hvolsvollur pije darmowa kawe :D Chyba na jednej nie poprzestane :) [63.37,-20.12]

Nad pieknym wodospadem Gulfoss spotkalem wyjatkowo zyczliwych Polakow.Pawel poczestowal mnie zurkiem i kawa,co przy calodziennym deszczu bylo jak manna.Oüd Kingi dostalem szarlotke.DZIEKI! Po chwili przyszla Asia,pokazujac pierscionek,i Piotr,ktory wlasnie poprosil ja o reke i uslyszal TAK:)[64,-20.15]@

Wpis wysłany sms'em
Jestem w Geysir. Wybuchy tutejszego gejzeru sa na takiej samej zasadzie jak bramki na MS -wystarczy sie na moment odwrocic i wtedy to sie stanie[64.13,-20.17]

W Thingvellir zlapal mnie deszcz i pada do teraz.Przez pomylke pojechalem 20km szutrem i juz wiem,ze interior to nie dla mnie.Gdy wrocilem na asfalt skreücilem w zlym kierunku i przez 15km nie moglem znalezc miejsca na namiot.W efekcie zrobilem az 98km i troche zmoklem,ale spiwor suchy,namiot szczelny,na nüoc rutinacea+ciepla herbata i nic mi nie jest.Nie wiem ile posiedze,bo wciaz pada,ale mam czas[64,-21.15]

Wpis wysłany sms'em
Tam Magda i Bartek postanowili lapac stopa do Geysir,a ja tam dojade rowerem. Pojechalem do Thingvellir, historycznej rowniny.Po drodze piekny krajobraz,üwidzialem z ok 40km Eyjafjallajokull i Hekle,od wsch przejechalem wzdluz najwiekszego jeziora na wyspie,i minalem granice plyt tektonicznych,gdzie znajduüje sie wyrazny uskok.Wlasnie sie zorientowalem,ze dotad wszystkie wspolrzedne z wyjatkiem lotniska zle podalem :D Od teraz bedzie dobrze[64.1,-21.08]@

Magda
    Ha! a myśmy się zastanawiali gdzie nam umknąłeś bo na naszej trasie do Geysir Cię nie widzieliśmy. Pozdrawiam serdecznie :)

Wpis wysłany sms'em
Padam, dokoncze jutro. Przepraszam za wszystkie nieodpisane smsy. Dziekuje za pamiec!

Tak mi sie dobrze jedzie,ze zapomnialem napisac :) Przez wiekszosc dnia byl 17-stopniowy upal.Od 14 czasu pol.jade sam.Rozdzielilismy sie w Selfoss[64.1,-21]

Wpis wysłany sms'em
Wciaz razem.Widoki niesamowite,nierealne.Dzis tyle slonca,ze przy 12st. krotkie spodenki. Starsza kobieta zapewnila,ze nic nam tu nie grozi -ziemia trzesüla sie od zawsze,jak tu zyja.Wiedza jak budowac domy,a wulkany nie robia nikomu krzywdy. Sprobowalismy tez surowego rekina i zyjemy :) [64.07,-21.2]¡

Od samego poczatku mam towarzystwo. Jedziemy w 3,wiec jest sympatycznie.Ogolnie jest mi az za dobrze :) slonce,15 st,ale tak wieje,ze jedziemy 10km/h

Dobry dzien za mna. Zasypiam. Napisze rano [64,-22]

Wyladowalem! :) Od dluzszego czasu trwa ponowne skladanie sprzetu. Jest tu czworka rowerzystow z Polski. Wiatr, 13.5 stopnia [64,-22.6]

Wpis wysłany sms'em
Uff. Wejscie na poklad z rowerem okazalo sie strasznym problemem.Dobrze ze byla ze mna Kasia,bo udalo sie na styk,a sam moglbym sie nie wyrobic.Gdy rowerü nie jest w kartonie, czepiaja sie o wszystko.O dziwo nic nie zaplacilem za jego przewoz. Wszystko co mam wazy 35kg.Mam nadzieje ze rower bedzie caly,bo üw czasie pakowania suneli nim bokiem po ziemi,i to od wrazliwej strony. Ponowne zlozenie i tak zabierze mi duzo czasu.No ale siedze juz w Boeingu :)p

koszulka
    noo trzymaj się Mitko, niech MOC będzie z Tobą :)

gość
    Hehehehehehe spokojnie Piotrek Twój rower jest Invincible :D  czekamy na pierwszą wiadomość z Islandii :D

Michał Krawiec

p.s. ale gafa zapomniałem się podpisać więc pisze jeszcze raz :D

Skomentuj

Jeśli nie jest zaznaczone inaczej - tekst, zdjęcia, HTML © Piotr Mitko, piotrmitko.com, szmitt.com
Powielanie treści bez zgody autora jest łamaniem prawa

Zgodnie z dyrektywą UE informuję, że moja strona serwuje nieszkodliwe ciasteczka, aby przyjemniej Ci się ją czytało :)